Płatne kampanie reklamowe PPC w Google Adwords i Facebook Ads

0
676



Obecnie chyba niemal każdy zdaje sobie sprawę z zasadności zdania „reklama dźwignią handlu”. Jednak w swoim znaczeniu zdanie to jest silnie ograniczone, gdyż pozwala ona na wywindowanie niemal każdej marki, nie tylko związanej z handlem. Również nasze działania w sieci, mające na celu „rozruszanie” strony internetowej lub jakiejkolwiek innej działalności wymagają odpowiednio dobranej i ukierunkowanej reklamy.

W Internecie reklamy dzielą się przede wszystkim pod względem sposobu płatności za nie. Wyróżniamy tu : PPC (Pay Per Click), PPV (Pay Per View) czy PPA (Pay Per Action). Oprócz tego duże możliwości dają media społecznościowe, w tym najpopularniejsze –Facebook. Przyjrzyjmy się więc bliżej najchętniej wybieranej PPC w Google Adwords oraz Facebook Ads.

Czym jest kampania reklamowa PPC?

Rozpocznijmy od wyjaśnienia skrótu PPC- czyli Pay Per Click z języka angielskiego oznacza płatne za kliknięcie. Ten rodzaj reklamy zdecydowanie odegrał najbardziej znaczącą rolę w historii płatnej reklamy w sieci. Jednocześnie jest to najpopularniejsza forma  w wyszukiwarkach na całym świecie.

Działanie takiego modelu oparte zostało na pobieraniu od reklamodawcy, z góry określonej kwoty za każde wejście na jego stronę, potencjalnego klienta poprzez opublikowany link. Reklamodawca optymalizuje koszty dzięki temu, iż nie musi płacić za każdorazowe wyświetlenie się reklamy, natomiast reklamo biorca otrzymuje zapłatę za każdorazowe przejście na witrynę nie zależnie od faktu czy użytkownik stanie się klientem czy tez stronę od razu opuści. Jest to model reklamowy, który można uznać za dominujący we wszystkich wyszukiwarkach reklamowych.

PPC w Google Adwords

Taki system reklamowy jest również używany przez Google Adwords. Platforma ta skupia ogromną ilość reklamodawców. Za jej podstawowe zadanie uznać należy pośrednictwo pomiędzy reklamodawcą, reklamo biorcą oraz webmasterem. Zastosowanie zaawansowanych mechanizmów pozwala na zyskanie większej wydajności reklam. Wyświetlają się one bowiem nie tylko w organicznych wynikach wyszukiwania ale również na poszczególnych stronach uczestników programu.

Reklamy mogą być dopasowywane kontekstowo do tematyki danej strony. Gdy zostaje ona dodana do systemu odwiedzają ją specjalne google boty, które sprawdzają treść na stronie określając jej tematykę oraz dobierając odpowiednie reklamy. Dużą popularnością cieszy się również reklama behawioralna. Jest ona dostosowana do tego czego konkretny użytkownik szuka w sieci. Wykorzystuje ciasteczka czyli pamięć o tym czego szukaliśmy wcześniej i na ich podstawie dobiera reklamy, które bardziej prawdopodobne, że klikniemy.

Więcej informacji na temat marketingu w internecie, znajdziecie Państwo na naszej stronie firmowej Visomedia.pl
[do_widget id=comperia_widget-4]