Promotech. Polski eksporter narzędzi poprawia wyniki

0
169

Ponad 26,5 mln zł przychodów osiągnął w pierwszym półroczu 2017 białostocki Promotech. To 104 proc. planu, założonego na ten okres. Łapska spółka-córka Promotech KM przekroczyła plan o 12 proc.

– Wyniki są zadowalające, tym bardziej, że w poprzednich latach mieliśmy do czynienia z pewną sezonowością w branży – II i III kwartał ze względu na spadek zamówień i produkcji były słabsze niż pierwszy i ostatni kwartał roku – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu. – W tym roku natomiast, również w drugim kwartale rośnie nacisk na sprzedaż z różnych krajów świata, w tym z Europy Zachodniej, Rosji i krajów WNP. Pewne efekty przynoszą też nasze działania związane z upowszechnianiem marki PRO na światowych rynkach.

 

Białostocki producent narzędzi i urządzeń do automatyzacji spawania ponad 90 proc. swoich produktów wysyła na eksport. Dlatego spółka odczuwa efekt dobrej światowej koniunktury w branży metalowej głównie na rynkach europejskich, w tym rosyjskim. Jednak – zdaniem wielu ekonomistów- obecne gospodarcze ożywienie może być zapowiedzią zbliżającego się tąpnięcia na miarę kryzysu z roku 2008.

– Gdyby do tego doszło, jesteśmy zdecydowanie lepiej przygotowani do ewentualnego załamania niż 9 lat temu – mówi Marek Siergiej. – Mamy znacznie rozszerzoną bazę odbiorców i dużo szerszą ofertę produktową, rozpowszechniliśmy też markę Promotechu i nadal nad tym pracujemy.

Według planów – na koniec roku 2017 Promotech osiągnie 52,5 mln zł przychodów.

– Biorąc pod uwagę obecną sytuację, to bardzo realny scenariusz – dodaje Marek Siergiej.

Bardzo dobre wyniki zanotował w pierwszym półroczu także Promotech KM w Łapach. Przychody wyniosły blisko 6 mln zł  – 12 proc. ponad plan.

– Za tak dobrymi wynikami stoi przede wszystkim zaangażowanie i wytężona praca wszystkich naszych pracowników, ale także kilka nowych ciekawych projektów które sukcesywnie realizujemy od początku roku – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. –  Nie do pominięcia jest również sprzyjająca koniunktura w branży obróbki metalu, która praktycznie wyeliminowała w tym roku zjawisko sezonowego spowolnienia produkcji do zera.

W planach na drugie półrocze spółka ma przede wszystkim wdrożenie systemu wspomagania planowania produkcji. Ma to na celu usprawnienie pracy kadry technicznej i jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnych zasobów.

– O ile trendy w sprzedaży utrzymają się w drugiej połowie roku, to możemy prognozować jeden z najlepszych wyników w historii. Mamy jednak świadomość olbrzymiej zmienności rynku i podchodzimy do tych prognoz z powściągliwością – dodaje Karol Zadykowicz.

Autor: Ida Szwaczko, maszmedia.pl

 

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here