30 mln złotych obrotów po trzech latach i 50 mln zł w ciągu pięciu to cel spółki Purella Food, produkującej zdrową żywność z segmentu superfoods. Na razie zgodnie z przyjętą strategią zarząd planuje rozwój organiczny, jednak w ciągu 2-3 lat planuje giełdowy debiut i dalszy rozwój poprzez akwizycje. Jeszcze w tym roku uruchomi linię do produkcji zdrowych przekąsek dla dzieci.
– Strategia TOP 5, którą sobie przyjęliśmy na najbliższe 3 lata, ma nas odróżnić od innych producentów na rynku zdrowej żywności, którzy wprowadzają superfoody, z których my też już jesteśmy w Polsce znani – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Michał Czerwiński, członek zarządu Purella Food. – Jesteśmy taką marką top of mind, jeżeli chodzi o chlorellę w Polsce, był to nasz pierwszy produkt. A strategia TOP 5 poszerza nasze portfolio produktów o kolejne cztery superfoody wybrane bardzo selektywnie, nie tak jak nasza konkurencja, która wprowadza większość superfoodów dostępnych na świecie.
Superfood, czyli superżywność to produkty nieprzetworzone, naturalne, o wyjątkowych właściwościach odżywczych, wspomagające zdrowie, kondycję i samopoczucie. Purella Food rozpoczęła działalność nieco ponad rok temu od budowania port folio produktów na bazie chlorelli – algi słodkowodnej, która w najbardziej nieskażonej postaci występuje w Korei. Początkowo proponowała chlorellę w postaci proszku i tabletek, potem wprowadziła smoothies oraz zdrowe batony bez glutenu, soi, laktozy ani cukru.
– Nasze portfolio produktów będzie budowane właśnie na takich bardzo twardych argumentach, zaczęliśmy od chlorelli, która jak wiadomo wspiera organizm w walce z nowotworami, w ciężkich chemioterapiach, przy boreliozie – wylicza Czerwiński. – Oczywiście bardzo ważnym elementem naszego portfolio będą cały czas produkty przekąskowe, bardzo silnie na ten segment stawiamy, w tej chwili będziemy wprowadzali we wrześniu 2017 roku linię, z którą wiążemy bardzo duże nadzieje, coś, czego w Polsce jeszcze nie ma, czy jest tego bardzo mało. Są to prozdrowotne produkty przekąskowe dla dzieci w wieku szkolnym 6-12 lat.
Jak mówi, w połowie lutego portfolio spółki będzie już liczyło 21 produktów, wszystkie z chlorellą. W planach są cztery kolejne rośliny, na bazie których Purella chce budować swój portfel produktów. Dwa z nich to południowoamerykańskie rośliny acai i goldenberries. Te ostatnie zwane też wiśnią peruwiańską lub brazylijską rodzynką. O dwóch kolejnych przedstawiciel firmy nie chce jeszcze mówić.
– Przed nami w tej chwili są właśnie badania laboratoryjne, w jaki sposób zbudować atrakcyjne i smaczne produkty na bazie acai i goldenberries – informuje Michał Czerwiński. – Najważniejsze są jednak wartości odżywcze i to, w jaki sposób te produkty wpływają na nasze zdrowie. Jest to dla nas bardzo ważny element, nie chcemy budować portfolio produktów na bazie mody. Chcemy budować produkty na tym, żebyśmy mogli w istotny sposób wpływać na wsparcie organizmu dorosłego czy młodego człowieka tak jak w przypadku naszej linii dla dzieci.
Po pierwszym roku działalności Purella Food może się pochwalić 2 mln zł obrotów. Jak mówi członek zarządu spółki, jej produkty obecne są w 3 tys. sklepów, w tym w Piotrze i Pawle, Rossmannie, Delikatesach Centrum i Carrefourze. W perspektywie pięciu lat spółka chce wejść na polską giełdę lub poszukać inwestora i rozejrzeć się na podmiotami do przejęcia.
– Plan zakłada, że na najbliższe 3 lata będziemy się rozwijali organicznie, nie będziemy szukali dodatkowego finansowania, ani giełdy. Po trzech latach mamy zamiar wskoczyć na poziom 30 mln zł, to będzie taki moment, w którym będziemy chcieli poszukać rozwoju poprzez giełdę, ewentualnie inwestora zewnętrznego. W ciągu 5 lat chcemy dojść do obrotów 50 mln zł i to będzie realizowane już też dzięki akwizycjom – zapowiada Czerwiński.
Mówi: | Michał Czerwiński |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Purella Food |