Rynek jak poligon. Promotech umacnia pozycję w Indiach i krajach Zatoki Perskiej

0
60
Promotech
Promotech

Ważne kontrakty, samodzielność finansowa i skuteczna budowa sieci sprzedaży –  spółki Promotechu w Indiach i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odnoszą pierwsze sukcesy i stabilizują swoją sytuację na tamtych rynkach.

Promotech Fabrication MachinesPrivate Limited w Delhi oraz Promotech Middle East w Sharjah zostały zarejestrowane w lutym 2017 roku. Dziś wiadomo, że odwaga inwestorów się opłaciła, choć łatwo nie było.

– Obie firmy umacniają się na rynku, obie bardzo skutecznie budują własną sieć sprzedaży. W obu zatrudniliśmy w tym roku kolejne osoby. I chciałbym podkreślić – to właśnie właściwi ludzie są motorem tych spółek i motorem ich sukcesu. Mając takich pracowników – można powiedzieć, że reszta jest prosta – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu i współwłaściciel Promotechu.

Nowe kontrakty w Dubaju

Do największych sukcesów PME w Sharjah należy m.in. pozyskanie zamówienia na 15 wózków spawalniczych od Chicago Bridge & Iron Company NV w Dubaju. Poza tym PME otrzymało zlecenie na ponad 551 tys. AED (Dirham) na różne urządzenia od Al Mulla International General Trading w Kuwejcie.

– W biurze PME przeprowadziliśmy też program szkoleniowy dla dystrybutora z Kuwejtu Al Mulla International, Ashraf Welding House z Pakistanu i Nass Commercial z  Bahrainu – wymienia Ashwani Kumar Dogra, menedżer sprzedaży regionalnej w Promotech ME.

Jak podkreśla przedstawiciel spółki, rynek państw Zatoki Perskiej jest specyficzny – znany przede wszystkim z wydobycia i eksportu ropy naftowej – bogactwa, które determinuje rozwój tego regionu. Tu pieniądze inwestowane są w infrastrukturę – hotele, lotniska, porty, rurociągi ropy, gazu i wody, linie kolejowe i turystykę. Zjednoczone Emiraty Arabskie i cała Zatoka Perska znane są z produkcji konstrukcji stalowych.

– World Expo 2020 w ZEA i Mistrzostwach Świata FIFA 2022 w Katarze napędzają wydatki w infrastrukturę, co jest szczególnie istotne dla branży metalurgicznej – dodaje Ashwani Kumar Gogra. –  Oczekujemy, że następne targi – Steel Fab 2019 będą miały znacznie większy rozmach od dotychczasowych, ze względu na rosnące potrzeby przemysłu w zakresie nowych urządzeń i technologii. Wierzymy, że uda się nam wykorzystać tę koniunkturę.

Dla kolei i przemysłu ciężkiego

Promotech Fabrication Machines Private Limited w Delhipracuje obecnie nad kilkoma kluczowymi zleceniami z różnych branż, w tym od Kolei Indyjskich i rządowych fabryk z branży przemysłu ciężkiego.

– Naszym celem jest dostarczanie wydajnych, trwałych i niezawodnych aplikacji, które pomogą naszym klientom podnosić produktywność, jakość i wydajność spawania – mówi Ajay Sehrawat, menadżer sprzedaży regionalnej w PFM.Od pierwszego roku odnotowujemy rosnące zyski, mamy też ośmiu dystrybutorów aktywnie promujących nasze produkty w całym kraju. Naszym celem jest pierwsze miejsce na rynku hinduskim pod względem obrotu i oferty.

Tym planom sprzyja sytuacja rynkowa w Indiach, gdzie stawia się m.in. na rozwój infrastruktur kolejowej, co oznacza dynamicznie rosnące i większe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na urządzenia do spawania wagonów. Indyjski przemysł ciężki staje się jednym ze światowych liderów w zakresie obróbki metali w procesie cięcia i spawania, a perspektywy wzrostu w przemyśle spawalniczym są bardzo obiecujące na najbliższe 10 lat.

– W Promotech Indie skupiamy się na niektórych kluczowych segmentach rynku, takich jak prefabrykowane konstrukcje budowlane, dźwigi, statki, kotły i przemysł stoczniowy – dodaje Ajay Sehrawat.

Po półtora roku działalności obie firmy zdołały wygenerować wystarczająco wysokie przychody, by stać się samodzielnymi podmiotami, by nie potrzebować finansowego wsparcia firmy-matki. Jeszcze lepiej zapowiadają się wyniki na koniec 2018, jednak o ich wysokości zadecyduje newralgiczny, ostatni kwartał.

Prezes Promotechu Marek Siergiej podkreśla znaczenie obu rynków i wielką rolę, jak do odegrania mają tam nowe podmioty.

– To bardzo specyficzne rynki, o bardzo ekstremalnych warunkach klimatycznych, wymagających warunkach pracy i bardzo wysokiej skali konkurencyjności, często dużo wyższej niż Europa – podkreśla Marek Siergiej. – Tam są po prostu wszyscy – poczynając od firm amerykańskich po azjatyckie – więc jest to też znakomity poligon, na którym nasze maszyny są testowane w ekstremalnie trudnych warunkach. Zaaklimatyzowaliśmy się tam i utworzyliśmy spółki, które już pracują na siebie i mają bardzo dobre perspektywy rozwoju.  Budowa tych przyczółków jest elementem realizacji naszej strategii, polegającej na budowie globalnej rozpoznawalności marki Promotech.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here